Tento reklamační řád se vztahuje na uzavírání veškerých kupních smluv mezi společností Miroslav Jetelina s.r.o. ,IČO: 293 199 86 dále jen („Prodávající“) a odběratelem dále jen („Kupující“) realizovaných prostřednictvím webových stránek www.kralovskytrdelnik.cz,www.kralovskytrdelnik.sk, přes obchodního zástupce Prodávajícího nebo přes telefonní operátorku a je nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím na nové zboží („Kupní smlouva“).
Reklamační řád upravuje podmínky, za nichž lze uplatnit ze strany Kupujícího práva z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamaci“), přičemž účelem tohoto reklamačního řádu je i stanovení postupu pro rychlé a správné vyřizování reklamací a vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího.
1. Obecná ustanovení
1.1 Vyřizování reklamací se řídí podmínkami Prodávajícího. Tyto záruční a reklamační podmínky se týkají pouze zboží, jehož reklamace byla řádně uplatněna v záruční době. Základním dokumentem pro vyřizování reklamací je vyplněný reklamační formulář.
1.2 Místo uplatnění reklamace zboží, je reklamační oddělení Prodávajícího.
Adresa: Reklamační oddělení, Miroslav Jetelina s.r.o., Dražůvky 20, 696 33 Archlebov
e-mail: reklamace@kralovskytrdelnik.cz, tel.číslo: +420 725 178 898
2. Předání a doručení reklamací
2.1 Kupující doručuje zboží na adresu Prodávajícího (viz bod 1.2) osobně nebo přepravní službou na vlastní náklady a nebezpečí. Zboží z oprávněné reklamace je zasíláno zpět na náklady Prodávajícího.
3. Nárok na uplatnění reklamace
3.1 Kupující má právo uplatnit své právo vyplývající ze záruky za jakost jen na zboží, které má vady a bylo zakoupené u Prodávajícího. Za vadu zboží nelze považovat takovou změnu zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení nebo nesprávného používaní, skladování či nesprávného zásahu. Kupující je při reklamaci povinen prokázat, kdy zboží zakoupil u Prodávajícího, a to předložením dokladu o koupi – faktury.
4. Důvody zániku nároku na uplatnění záruky
- Práva Kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, jestliže:
- nebyla-li uplatněna v záruční době
- vada vznikla neodborným zacházením nebo obsluhou v rozporu s návodem nebo účelem, pro který se zboží obvykle používá
- zboží bylo poškozeno mechanicky (pádem, nárazem)
- vznikly v důsledku opotřebení zboží jeho obvyklým užíváním nebo jeho nesprávným skladováním
- zboží bylo zcela nebo zčásti spotřebováno
- Záruka se dále nevztahuje na zboží jakkoliv upravované Kupujícím nebo třetí stranou. Záruka se nevztahuje na škody vzniklé na zboží v důsledku živelné pohromy , povětrnostních vlivů či zásahu vyšší moci.
5. Nesoulad při dodání zboží po převzetí
5.1 V případě že kupující obdrží zboží, které je v okamžiku převzetí mechanicky, či jinak viditelně poškozeno, musí o této skutečnosti sepsat průkazný záznam (zápis o škodě) s dopravcem a
informovat okamžitě o této skutečnosti reklamační oddělení Prodávajícího.
5.2 Při osobním odběru musí tak zákazník učinit ihned. Na pozdější oznámení či reklamace nebude brán zřetel a škody takto vzniklé nemohou být kryty.
5.3 V případě neshody dodaného zboží vůči průvodním dokladům (nekompletní dodávka, či jiné záměny zboží apod.) je Kupující povinen provézt fotodokumentaci a to následujícím způsobem:
- Nafotit krabici ve které zásilka dorazila, včetně etiket a štítků
- Nafotit celý obsah zásilky po jejím otevření
- Nafotit reklamované produkty zblízka
- Neprodleně oznámit Prodávajícímu nejpozději do 3 dní od obdržení zboží.
- Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
6. Způsob uplatnění reklamace
6.1 Při uplatnění reklamace je nutno zaslat na e-mail: reklamace@kralovskeorisky.cz řádně vyplněný reklamační protokol i s pořízenou fotodokumentací viz. bod 5.3. Reklamační protokol ZDE.
6.2 Zákazník bere na vědomí, že v případě reklamace související s jakostí produktů je povinen vrátit prodávajícímu minimálně 90% obsahu suroviny v konkrétním balení k senzorickému posouzení. V případě vrácení menšího obsahu nebude reklamace uznána. Zboží předávané k reklamaci musí být v originálním obalu, s úplnou dokumentací a příslušenstvím. Pokud nebudou splněny tyto podmínky, Prodávající není povinen vzít zboží do reklamačního procesu
7. Délka záruční doby
7.1 Prodávající se zavazuje poskytnout Kupujícímu záruku za jakost na zakoupené zboží v následující délce („záruční doba“):
- v případě potravin do data použitelnosti nebo minimální trvanlivosti, popř. do doby, do které má být zboží spotřebováno, jsou-li ze strany Kupujícího dodrženy podmínky pro jejich skladování a nebyla-li potravina otevřena, vyjma případů, kdy je to nezbytné pro zjištění vady. Výjimkou jsou ty potraviny, u kterých se uvádění minimální trvanlivosti nevyžaduje právními předpisy (čerstvé ovoce a zelenina, pekařské výrobky určené ke spotřebě do 24 hodin po výrobě, žvýkačky, limonády, ovocné šťávy, lihoviny a ostatní alkoholické nápoje s obsahem alkoholu 10 a více objemových procent apod.) a ty potraviny, které jsou při splnění dalších zákonných podmínek nabízeny po uplynutí minimální trvanlivosti s označením jako prošlé – u těchto výrobků je Kupující oprávněn uplatnit svá práva z vad nejpozději den po koupi, pokud Prodávající nestanoví výslovně jinak. Toto ustanovení se použije obdobně u uživatelných věcí, na kterých je vyznačena doba nejkratší trvanlivosti, popřípadě u věcí podléhajících rychlé zkáze, na kterých je vyznačena doba, po kterou lze věc použít.
- u ostatních výrobků (nepotravinářského zboží) po dobu 24 měsíců, která počíná běžet od data vystavení faktury Prodávajícím v souladu s Kupní smlouvou. Je-li ze strany Prodávajícího, výrobce nebo dodavatele Prodávajícího stanovena u konkrétního zboží nebo jeho části lhůta delší, zavazuje se Prodávající poskytnout Kupujícímu záruku za jakost v této délce, jsou-li ze strany Kupujícího dodrženy podmínky stanovené dodavatelem výrobku nebo jeho výrobcem, které jsou nutné pro uplatnění rozšířené záruky a které jsou Kupujícímu známy. Toto ustanovení se nepoužije v případě použitého spotřebního zboží, kdy je záruční doba stanovena na polovinu zákonné doby pro uplatnění práv z vadného plnění, pokud Kupující nestanoví záruční dobu delší
7.2 V případě, že Kupní smlouva, záruční list či obal zboží určují rozdílné délky záruční doby, platí doba z nich nejdelší.
7.3 Záruční doba začíná běžet datem vystavení faktury Prodávajícím.
7.4 Po dobu záruční doby se Prodávající zavazuje, že zboží nebo jeho část bude po stanovenou dobu způsobilé k použití pro sjednaný nebo obvyklý účel a, že si zachová dohodnuté nebo obvyklé vlastnosti.
8. Doba vyřízení reklamace
8.1 Reklamační řízení začíná dnem doručení reklamovaného zboží na adresu Prodávajícího.
8.2 Reklamační řízení končí dnem ukončení reklamačního procesu. Vyřízená reklamace bude zaslána zpět Kupujícímu v co nejkratší době, nejdéle však do 30 dnů od začátku reklamačního řízení. O ukončení reklamačního řízení je Kupující informován e-mailem nebo telefonicky na e-mailovou adresu nebo telefon uvedené Kupujícím v reklamačním formuláři.
9. Stížnosti a spory
9.1 Při všech stížnostech a sporech vyplývajících z reklamací je nutno postupovat podle českého práva.
10. Závěrečná ustanovení
10.1 Tento reklamační řád je platný od 15.3.2021. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto reklamačních a záručních podmínek.
Reklamační protokol ZDE.